Air Displays

All collection's aircraft are available for dynamic and static appearances at public airshows,

memorial and educational events 

The sole airworthy Avro Anson Mk.I in the world. At its first airshow demonstration at the Warbirds over Wanaka, New Zealand, the aircraft attracted a standing ovation of 50,000 people.

When it was restored in 2012, it was the winner of the FlyPast Magazine ''Most significant warbird restoration of the year" poll.

In a decade of flying, it has never missed an airshow due to unserviceability, and its popularity with the public has kept it in high demand for events.

As a globally significant warbird, it has appeared on the cover of most international warbird magazines.

Fitted with a Holmsly Smoke System, it provides a significant plume from both engines to add to its airshow presence and can be made to smoke from a single engine to simulate combat encounters. 

This Anson is one of only a handful of British Bomber types from World War Two still flying. The type saw extensive front line service during the first eighteen months of the war with Coastal Command as a coastal reconnaissance bomber. During the Battle of Britain, among their other duties of anti-submarine and convoy protection, Ansons were tasked to bomb the French ports where the Germans were assembling their invasion barges.

This aircraft [MH 120] has been refitted with its fully functioning Armstrong Whitworth mid upper gun turret complete with an accurate replica Lewis Mk ll machine Gun. 

The Bomb bays in the rear of the centre section of the wing have been refurbished and are fully operational. Replica bombs have been dropped at several Airshows around New Zealand during airfield attack scenarios.

 

Photo: Libor Materna

Výhodou Tiger Mothů je jejich obratnost a poměrně malá rychlost, při které zvládají jednotlivé akrobatické obraty. I to činí jejich vystoupení divácky atraktivní, protože se celé odehrává na malém prostoru. Navíc akrobacie letadel vyrobených před 2 sv. válkou je dnes již velmi zřídka k vidění.

Miles Magister je ideálním partnerem formace dvouplošníků a svou samostatnou ukázkou dokonale vyplní čas, zatímco Tiger Mothy stoupají před zahájením ukázky skupinové akrobacie.   

Magister i Tiger Mothy byly precizně restaurovány do původního stavu (včetně přístrojového vybavení) a jsou opatřeny dobovou kamufláží a markingem. Aby si tato historická letadla zachovala 100% autentický vzhled mají udělenou výjimku, na základě které nemusí být označena soudobými civilními poznávacími značkami.

 

Photo: Libor Materna

TIGER MOTH, MILES MAGISTER, AERO 145 PRICES (valid from Jan 1 2025):

  • Single aircraft display: EUR 1500,00/day  + ferry expenses 

 Two or more aircraft at a time:

  • EUR 1450,00/day/aircraft+ ferry expenses 

AVRO ANSON PRICES:

  • kindly paste here for a booking request

 VAT to be added as applicable. 

Foto: Petr Kolmann

Aby byl celkový dojem z vystoupení co nejvíce autentický používají piloti originální výstroj (nebo její zdařilé napodobeniny) Královského letectva z období II.sv. války. Zároveň tím vyjadřují poctu československým letcům a mechanikům, kteří v řadách RAF během války sloužili.

    

Část výstroje pilota RAF používaná při vystoupeních. Vlevo Battle Dress s čsl. distinkcemi odpovídající hodností Flight Lieutenant, officer visor cap a Fleet Air Arm C type flying helmet & flying goggles Mk.VIII. Vpravo potom Sidcot Flying Suit pro zimní provoz - replika podle vzoru 1917 se zapínáním na knoflíky