Historie výrobního čísla 83105 (R5246 později G-AMIV)
R-5246 byl vyroben továrnou De Havilland Aircraft v Hatfieldu v rámci kontraktu Ministerstva letetcví č. 20916/3. Dne 26.dubna 1940 byl přidělen k 5 MU (Maintenance Unit) RAF jako cvičný letoun. 2.října byl převeden pod 10. EFTS (Elementary Flight Training School) se základnou ve Weston Super Mare.
Air Movement Card z archivu Ministry of Defence Air Historical Branch (RAF) s uvedením všech zastávek v rámci vojenské služby tedy v letech 1940-1951
Po nehodě ze dne 9. března 1942 byl letoun poslán na opravu do Lundy and Atlantic Coast. Následně zpět k 5. MU (duben 1942), aby byl vzápětí přidělen k 3. EFTS působící na základně Shellingford (dne 8.května 1942). 3. EFTS byla jednotkou, která vycvičila největší množství československých letců sloužících v RAF během války.
Výcvikový den počátkem let čtyřicátých: R5246 na krátkém finále letiště Weston Super Mare u 10. EFTS. Tou dobou ještě s dřívější variantou výsostného označení.
Dole: restaurátor dobrovolník z Museum of Flight DH-82A Maury Croskery z Thousand Oaks, Ca, a jeho první cestující při letu nad pobřežím County Down, Northern Ireland coastline v tigermothu R-5246 (G-AMIV) cirka 1955. G-AMIV byl jedním z několika kusů provozovaných v Ulster Flying Clubu sponzorovaným bratry Shortovými- to aby se pilotní žáci naučili létat za příznivé ceny.
V září 1951 byl stroj prodán bratrům Shortovým v Belfastu jako cvičný letoun. Následně byl prodán Rochester and Ulster flying clubu v únoru 1961, Harvey Foulds (soukromý vlastník) jej získal v květnu 1962, Airspray (Colchester) Ltd v květnu 1964 pro použití k práškování. V dubnu 1967 byl letoun prodán syndikátu, který jej měl ve vlastnictví do července 1968. Dále je historie letadla méně známá. Poslední záznam z června 1973 udává převod na blíže nespecifikovaného majitele
Nahoře: G-AMIV na fotografii z roku 1957, kdy létal pro Short Brothers. Otazníkem je práškovací zařízení na spodku trupu, protože použití k práškování je dokumentováno až v 60.letech.
Dole: O dva roky později na letišti Biggin Hill, dole třetí obrázek - R5246 roku 1963 v Rochesteru - tou dobou ve vlastnictví Harry Fouldse
Údajně byl posléze dlouhodobě skladován do chvíle, než letoun v červnu 2005 zakoupil G. Turner na automobilové aukci. Ten letadlo převedl na Newbury Aeroplane Company, která zahájila renovaci. Finanční potíže však vedly k odprodeji letadla Kevinu Crumplinovi a to v červnu 2006. Letoun byl přemístěn do Hesntridge v Sommersetu, kde renovace pokračovala. Dokončena byla roku 2010 a letoun zalétán ku všeobecné spokojenosti. R5246 je nyní uveden do standardu létajících muzejních exponátů včetně navigačních a identifikačních světel, hasicího přístroje, "boudy" pro létaní podle přístrojů, trubkového palubního telefonu Gosport, lékárničkou, přístroji pro určení polohy a výšky a původního zbarvení a označení RAF z roku 1940. Palubní přístroje (všechny dobové) prošly generální opravou u Airton Instruments. Anti-spin strakes instalovány nejsou, jelikož byly zavedeny až v roce 1942. Letoun je potažen plátnem Irish Linen u Newbury aeroplane Company.
V roce 2012 byl letoun zakoupen do Fighter Factory (Hangar 10) a péčí Clive Davidsona přelétnut do Heringsdorfu, kde se stal součástí pozoruhodné sbírky vlastněné německých nadšencem Volkerem Schulke. V dubnu 2018 byl letoun získán pro R.A.F. Station Czechoslovakia a změnil své domovské působiště na letiště Podhořany, kde nyní parkuje vedle svého válečného souputníka N9503.
12. května 2018: R-5246 právě přistál ve svém novém působišti na letišti Podhořany a rovnou zaparkoval vedle svého o rok staršího sourozence číslo N-9503. Od té doby mohou být oba letouny často k vidění v těsné letové formaci při vystoupeních nebo vyhlídkových letech.